1-پیگیری و اجرایی نمودن فرایند صدور نظریه تولیت موقوفات مرحوم نقوی به منظور اداره موقوفات آن مرحوم.
2-انجام کلیه امور مالی موقوفات و سایر وجوهات وصولی اهدایی توسط مستاجرین به موقوفه و ارجاع به کارشناسان حسابداری مستقر در واحد درآمد دانشگاه جهت پرداخت.
3-اقدامات لازم جهت تک برگ نمودن سند دفترچه ای با معاضدت و راهنمایی اداره املاک و مستغلات و هماهنگی با اداره اوقاف شهرستان.
4-کارشناسی ارزش و اجاره املاک و رقبات وقفی و اعلام نظر جهت قیمت گذاری و تعیین نرخ مبالغ اهدائی با همکاری دبیر کمیسیون کارشناسان خبره دانشگاه .
5-انعقاد کلیه قراردادهای اجاره رقبات با مستاجرین و تعیین قیمت اجاره بهاء و ارزش املاک وقفی.
6-اقدامات لازم جهت تغییر کاربری رقبات وقفی که قابلیت تبدیل به احسن دارند از جمله امور مربوط به تبدیل وضعیت و اخذ رضایت از متولی موقوفه .
7-اقدامات لازم برای هرگونه اقدامات قضائی و حقوقی جهت دعاوی مستاجران بدون قرارداد و مقدمات فسخ قانونی قراردادهای ایشان .
8-کارشناسی خبره املاک و مستغلات دانشگاه طبق درخواست های ارسالی از واحدهای مختلف دانشگاه.
9-بازدید و سرکشی مستمر به رقبات تجاری، مسکونی، کشاورزی، دامداری و قنوات وقفی مرحوم نقوی.
10- تشکیل و شماره گذاری پرونده های جدید برای موقوفات نقوی و بایگانی نمودن پرونده های قدیمی.